قديم 08-12-2023, 01:50 PM   #27
سواها قلبي
Senior Member

الخميس 10/أغسطس/2023
- 02:14 ص

المتهم بقتل طبيب الساحل: الحفرة اللي دفناه فيها كنا بنخزن الأدوية داخلها | خاص

قررت النيابة العامة إحالة المتهمين الثلاثة الطبيب أحمد شحتة، والمحامية إيمان وثالث، بتهمة قتل طبيب الساحل الدكتور أسامة صبور عمدًا لسرقة مبالغ مالية بحوزته، بعد دفنه حيًا داخل حفرة بعيادة المتهم الأول.

‎واقعة مقتل طبيب الساحل الدكتور أسامة صبور

حصل القاهرة 24 على نص التحقيقات في قضية طبيب الساحل، وحوت الأوراق على اعترافات الطبيب أحمد شحتة المتهم الأول في الواقعة وجاءت أقواله أمام جهات التحقيق كالآتي:

كنت بقابل إيمان في عيادة الخلفاوي وكنت بمارس معاها العلاقة الجنسية هناك، وأنا لما اتجوزتها كانت بنت بنوت، وأنا بيدخلي صافي ربح حوالي 20 ألف جنيه بعد ما أدفع المرتبات والإيجار، والدنيا مكنتش ماشية معايا أحسن حاجة، بس بحاول أحسن دخلي.

وفي غضون عام 2022 الدكتور أسامة صبور اتعين نائب عندنا في معهد ناصر واتعرفت عليه وبقينا أصحاب، واللي أعرفه عنه ساعتها إنه مؤدب وابن ناس ومرتاح هو وعيلته وأخواته في السعودية، والدكتور أسامة مقيم في الشرقية، وبييجي معهد ناصر يبات هناك، وهو شغال في تجارة الدولار، وكان بيبقي معاه دولارات كتير زي 5 أو 6 آلاف دولار، وهو كان نزيه وبيصرف بالفيزا كتير، ودايما معاه فلوس، وهو يعرف عني كل حاجة وأماكن عياداتي التلاتة وزارني فيهم قبل كده.

وفي رمضان اللي فات فكرت إني أحفر صندوق خشب تحت الأرض عشان أخزن فيه أدوية أنا عارف أنها هتغلى مع ارتفاع الدولار ولما تغلى هبيعها وأكسب فيها، وكنت بشتري أدوية مسكنات مختلفة، وحقن وكلمت أحمد فرج يجيلي على عيادة الخلفاوي يعملي حفرة نخزن فيها أدوية، وفعلا حفرنا الحفرة وعملنا الصندوق.

وجيبت 20 كرتونة أدوية وخزنتهم وبعدها بيعتهم، وجبت ألف جهاز وريد من قصر العيني وبعتهم، وبعدها أحمد فرج المتهم الثالث في القضية أجر شقة في الخلفاوي عشان قريبه هييجي يتعالج في معهد ناصر، واللي كان هيبجي مع الحالة كان هيقعد في الشقة دي.

سواها قلبي غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس